8) SOCIALE MEDIA EN PERS EFFICIËNT INZETTEN IN JE COMMUNICATIESTRATEGIE

Voor wie?
Voor iedereen die concrete tips wil om bewuster én met meer impact te communiceren
over Faire Gemeente, eerlijke handel en duurzaamheid.

Een Faire Gemeente verdient haar titel dankzij de inzet van al haar partners, burgers en lokaal bestuur voor 6 criteria en het Next level. Criterium 4 zet in op communicatie en het genereren van media- en persaandacht voor de campagne.

Doel is om de boodschap van eerlijke en duurzame handel, productie en consumptie zo breed mogelijk te verspreiden. Daardoor bereikt men een groot deel van de bevolking. En zo voelen lokale partners zoals handelaars, bedrijven, scholen en organisaties zich gewaardeerd voor hun engagement.

Sociale media maakt onveranderlijk deel uit van een moderne communicatiestrategie. Zeker als je ook jongeren wil bereiken! En lokale en regionale pers blijft een belangrijke bondgenoot in het informeren, sensibiliseren en activeren van het grote publiek. In deze sessie krijg je tips & tricks uit de praktijk van doorwinterde communicatiedeskundigen.

Rebecca Ridley, deskundige sociale media Fairtrade Nederland geeft ons een inkijk hoe ze een jongere doelgroep probeert te bereiken via sociale media en hoe ze samenwerken met de Nederlandse Fairtrade Gemeenten.
Nele Van Malderen, communicatieverantwoordelijke departement ontwikkeling & educatie Provincie Antwerpen, geeft vanuit haar dagelijkse praktijk 10 concrete tips voor een succesvolle persstrategie.